بیانیه دانشگاه شریف درباره حواشی تحقیق بنزین:آلاینده های بنزین 20 برابرو گازوییل 800 برابر استاندارد

ایرنا نوشت:

دانشگاه صنعتی شریف در واکنش به بازخوردهای اخیر نسبت به نتایج تحقیق علمی «کیفیت بنزین و دیزل در تهران» با صدور بیانیه ای، ضمن تایید نتایج این تحقیق، از مسوولان خواست به جای زیر سوال بردن فعالیت های علمی دانشگاهیان به نتایج پژوهش ها توجه بیشتری کنند.

تحقیق «کیفیت بنزین و دیزل در تهران» در فاصله زمانی سالهای 1390 تا 1392 و با نمونه برداری از 10 جایگاه سوخت رسانی در شهر تهران به اجرا درآمد که نتایج آن نشان می داد کیفیت سوخت معمولی و یورو4 نمونه برداری شده از این جایگاه ها با استانداردهای موجود فاصله دارند.

دانشگاه صنعتی شریف درپی تلاش برخی افراد و سازمان ها برای زیر سوال بردن نتایج این تحقیق علمی در بیانیه خود نوشت:

چندی پیش، دانشگاه صنعتی شریف به همت یکی از استادان برجسته خود، پژوهشی را درباره کیفیت بنزین و دیزل توزیع شده در تهران انجام داد و نتایج آن را برای آگاهی عموم مردم و مسوولان، در نهایت دقت منتشر کرد.

این پژوهش سودمند که برای روشن کردن برخی زوایای یکی از حیاتی ترین مسایل زیست محیطی کشور انجام شده است، بازخوردهای متفاوت و بعضاً تعجب برانگیزی را به دنبال داشت.

به همین دلیل دانشگاه صنعتی شریف صرفاً به منظور یادآوری اهمیت پژوهش و اصلاح شیوه برخورد با تحقیقات دانشگاهی، اعلام می کند که پژوهش های انجام شده در این دانشگاه، با رعایت اصل بی طرفی در علم و با به کارگیری اصول حرفه ای صورت می پذیرند.

بنابراین ضمن تأیید نتایج تحقیق درباره کیفیت بنزین و دیزل تهران، تاکید می شود دخالت دادن موضوعات غیر علمی در انتشار یا تفسیر نتایج این تحقیق امری کاملاً نکوهیده است که جز از بین بردن تلاش محققین نتیجه ای دیگر نخواهد داشت. همچنین توصیه می شود، مسئولین به جای زیر سوال بردن فعالیت های علمی یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور، به نتایج پژوهش های انجام شده در دانشگاه ها توجه بیشتری کنند. امید است با همدلی بیشتر مسوولان و دانشگاهیان، در راستای حل مشکلات این مرز و بوم گام های موثرتری برداشته شود.»

براساس نتایج تحقیق «کیفیت بنزین و دیزل تهران»، میزان گوگرد موجود در بنزین و دیزل نمونه برداری شده از 10 جایگاه سوخت رسانی در تهران که شامل بنزین و دیزل معمولی و نیز سوخت معرفی شده تحت عنوان یورو 4 به شدت با استانداردهای تعریف شده فاصله دارد.

این میزان در بنزین معمولی و یورو 4 تا 20 برابر و در دیزل تا بیش از 800 برابر میزان استاندارد بوده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

شما اینجا هستید: خانه اخبار اخبار ایران اخبار اخبار ايران بیانیه دانشگاه شریف درباره حواشی تحقیق بنزین:آلاینده های بنزین 20 برابرو گازوییل 800 برابر استاندارد