اخبار

ماجرای کشف نیزه شکسته های نبرد عاشورا در حفاری های ایران در کربلا

باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: نیزه شکسته های نبرد عاشورا که چندی پیش کشف شد، هم اکنون در ایران است.

حسن پلارک با اشاره به کشف نیزه شکسته های نبرد عاشورا گفت:با توجه به همه استنادهای تاریخی موجود، صحنه ای که امروز به عنوان مقام و بارگاه حضرت سیدالشهدا(ع) و حضرت ابوالفضل عباس است، دقیقا نقطه واقعه کربلا و محل دفن شهدای کربلاست و یکی از مراکز مذهبی است که بالاتفاق هیچ کس تردیدی در مورد این محل هم از نظر صحنه کربلا و هم از نظر دفن شهدای کربلا ندارد.

وی در ادامه افزود: ما در دو موضع در داخل حرم در اطراف ضریح سیدالشهدا (ع) حفاری کردیم که یک مرحله با عمق یک و نیم متر برای تعویض و زیرسازی سنگ و تعویض ضریح امام حسین و یک مرحله برای تقویت ستون ها به منظور ترفیع گنبد بود.

پلارک تصریح کرد: در گمانه زنی هایی هم که در بین الحرمین و در صحن حضرت زینب(ع) داشتیم، در عمق 6 تا 8 متری با اشیایی برخورد داشتیم که فلزات اکسید شده بود.

وی با بیان اینکه این اشیای فلزی به احتمال بسیار زیاد ادوات جنگی عاشوراست گفت:

روز قدس مبارکباد! انشاالله....

هیچ گاه یک ایرانی را تهدید نکنید

به گزارش مهر  در جریان مذاکرات هسته ای اخیر و پس از ابراز برخی تهدیدات طرف مقابل و به ویژه آمریکایی ها در خصوص توان موشکی و هسته ای ایران، وزیر امور خارجه کشورمان پاسخ قاطعانه ای به آنها داده است.

یک منبع روسی نزدیک به مذاکرات هسته ای در گفت و گو با خبرنگار اعزامی مهر به وین ضمن بیان این مطلب افزود: «دوشنبه شب گذشته، مذاکرات فشرده و چالش برانگیزی میان ایران و اعضای ۱+۵ پای میز مذاکرات وجود داشته است. در این جلسه، تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا ضمن تهدید خواندن توان موشکی ایران برای ثبات خاورمیانه، با لحنی تهدید آمیز از ایران خواسته است تا به خواسته های دقیق واشنگتن در قبال تحریم تسلیحاتی و توان موشکی خود تن دهد.»

وی در تشریح واکنش محمد جواد ظریف به این رویکرد و رفتار طرف آمریکایی ادامه داد:

حلول ماه مبارک رمضان مبارک

 

حلول ماه مبارک رمضان، ماه امت محمدی (صلی الله علیه و آله)
و ماه میهمانی خدا مبارک باد 

پيامبر اكرم(ص) مى‏فرمايد: «ماه رجب ماه خدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان، ماه امت من است،هر كس همه اين ماه را روزه بگيرد بر خدا واجب است كه همه گناهانش را ببخشد، بقيه عمرش را تضمين كند و او را از تشنگى و عطش دردناك روز قيامت امان دهد.»

شما اینجا هستید: خانه مقاله ها ادب و هنر اخبار