همراه با یمن!

الحوثی تاکید کرد: انصارالله نگران حجم حملات سعودی‌ها نیست زیرا مهم توکل به خداوند و اتکای به تلاش و عمل است. مسئولیت ما حرکت براساس جریان‌های مختلف و متمرکز بودن در تمام سطوح است، چرا که نبرد ما نبرد شرف و کرامت است و ارتش ما مانند ارتش آنها مزدور نیست .

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن چهارشنبه شب طی سخنانی اعلام کرد که متجاوزان به یمن مناطق مسکونی، بیمارستان‌ها، کودکان، زنان، شیوخ، مدارس و مساجد را هدف قرار می‌دهند.

عبدالملک الحوثی در ادامه افزود: حملات و تجاوزات عربستان سعودی هیچ گونه توجهیی ندارد و با هیچ توجیهی نمی‌توان حمله علیه ملت یمن را مشروعیت بخشید.

وی تاکید کرد: برگزاری کنفرانس ها و سخنرانی‌ها در این باره نمی تواند جنایات دشمن را قانونی جلوه دهد و به آن مشروعیت ببخشد.

رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به نادیده گرفتن تجاوز گسترده و جنایت های بی شمار سعودی ها در یمن علیه زنان ، کودکان و مردان بی دفاع، تاکید کرد : قدرت‌های بزرگ و جامعه بین المللی از استفاده از سلاح های ممنوعه بین المللی توسط رژیم عربستان سعودی چشم پوشی می کنند.

وی با اشاره به شکست های پی درپی عوامل عربستان در یمن خاطرنشان کرد: ارتش و کمیته های مردمی علی رغم برخورداری القاعده و داعشی ها از حمایت هوایی تجاوزگران، با قدرت و شجاعت تمام مقابله می کنند.

عبدالملک الحوثی تاکید کرد : با وجود پشتیبانی هوایی از داعش و عناصر القاعده و با وجود استفاده از سلاح های ممنوعه بین المللی، ارتش و کمیته های مردمی به ایستادگی ادامه داده و موفقیت های بزرگی به دست آورده اند.

وی افزود: در دوره و زمانی که آمریکا بر جهان سیطره دارد و اسرائیل نیز تاثیرات زیادی در این جهان دارد، طبیعی است که این گونه کلمات شنیده شود و جنایات را مشروع نشان دهند.

رهبر انصارالله گفت: صدها نفر از کودکان و زنان در نتیجه حملات عمدی به مناطق مسکونی پرجمعیت یمن به شهادت رسیدند.

الحوثی افزود:56 روز از تجاوز وحشیانه و جنایتکارانه آمریکا و عربستان سعودی به کشور و ملت عزیز یمن می گذرد، با این وجود ملت یمن صبور است و به مقاومت خود ادامه می دهد. ملت یمن در برابر ظالمان و مستکبران تسلیم نمی شود و تنها در برابرخداوند است که سر تسلیم فرود می آورد.  

رهبر جنبش انصارالله گفت: متجاوزان حق ندارند در امور هیچ ملتی دخالت کنند. این تجاوز به تمام معنای یک تجاوز کامل، وحشیانه و جنایتکارانه است.

عبدالملک الحوثی تصریح کرد: ارتش یمن و کمیته های مردمی با همه شجاعت و توان در برابر تلاش دشمنان برای حمایت از القاعده و داعش ایستادگی می کنند.

الحوثی خاطرنشان کرد: عربستان با حملات خود به یمن و کشتار زنان و کودکان و بمباران زیرساخت‌ها و تاسیسات مهم یمن، میزان دشمنی خود با ملت یمن را اثبات کرد. آیا  قتل‌عام کودکان و زنان و نابودی کشور اخلاق اسلامی است؟

وی ادامه داد: ارتش یمن و کمیته های مردمی با همه شجاعت و توان در برابر تلاش دشمنان برای حمایت از القاعده و داعش ایستادگی کردند و اگر ارتش یمن و کمیته های مردمی وابسته به انصارالله نبودند، امروز القاعده که از حمایت عربستان برخوردارند، سر همه مردم یمن را با چاقو می‌بریدند.

رهبر انصارالله با بیان اینکه جنایات عربستان در کشتار کودکان و ویرانی مناطق یمن مغایر با اخلاق اسلامی است، گفت: حملات جنگنده های عربستانی به یمن حتی در طول آتش‌بس انسانی ادامه دارد.

عبدالمک الحوثی گفت: دشمن متجاوز در پی ایجاد پوششی جدید برای تروریست‌های القاعده و پیوستن آن به ارتش قانونی است.

لحوثی افزود : دشمن درصدد گشودن فصل جدید از توطئه‌ها برای ایجاد درگیری تحت عنوان « ارتش مشروع » مشابه آن چه در سوریه انجام دادند، هستند.
وی با تاکید بر اینکه حملات عربستان به یمن مانع ادامه گفت‌و‌گوهای احزاب مختلف یمنی تحت نظارت سازمان ملل شده است، افزود: مذاکره تنها راه‌حل سیاسی برای حل بحران یمن است.

وی با بیان اینکه ما همچنان آماده راه حل سیاسی به شرط توقف تجاوزگری هستیم ، تاکید کرد : تنها راه حل سیاسی، یک گفتگوی ملی در کشوری بی طرف است.

رهبر جنبش انصارالله با اشاره به برگزاری کنفرانس اخیر «دوستان منصور هادی» در ریاض تصریح کرد: هدف از نشست سه روز قبل ریاض، فعال کردن تقابل داخلی و جنگ در یمن است.

عبدالملک الحوثی با اشاره به اینکه ارتش یمن به شدت توسط سعودی‌ها هدف قرار گرفته است، تصریح کرد که عربستان به دنبال این است که حکومت در یمن به شکلی باشد که اسرائیل برای فلسطینیان مد نظر دارد.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای ارتش باید تقویت و یگان های جدید تشکیل شود، افزود: ارتش یمن باید نقش خود را افزایش دهد و خدمت اجباری را آغاز کند.

الحوثی تاکید کرد: انصارالله نگران حجم حملات سعودی‌ها نیست زیرا مهم توکل به خداوند و اتکای به تلاش و عمل است. مسئولیت ما حرکت براساس جریان‌های مختلف و متمرکز بودن در تمام سطوح است، چرا که نبرد ما نبرد شرف و کرامت است و ارتش ما مانند ارتش آنها مزدور نیست .

رهبر جنبش انصارالله گفت: عناصر مسلحی که عبدربه هادی منصور رئیس جمهور مستعفی یمن به آنها می‌بالد، نه پرچم ملی یمن بلکه پرچم القاعده و عربستان را به اهتزاز در می‌آورند.

وی همچنین به حمایت‌های آمریکا از عربستان اشاره کرد و گفت:اگر حمایت‌های آمریکا نبود، عربستان حتی یک گلوله نمی‌توانست به سمت یمن شلیک کند و اگر  نقش آمریکا نبود ، تجاوز به یمن ادامه پیدا نمی‌کرد.

سخنگوی ارتش یمن: چاره‌ای جز پاسخ برایمان باقی نمانده/تظاهرات گسترده مردم یمن در صنعا/کشته و زخمی شدن 5 نظامی سعودی

 

 

لحظه به لحظه با یمن؛ عملیات «ناامید» عربستان - روز ۶
سخنگوی ارتش یمن: چاره‌ای جز پاسخ برایمان باقی نمانده/تظاهرات گسترده مردم یمن در صنعا/کشته و زخمی شدن 5 نظامی سعودی

سی‌ و سومین روز تجاوز نظامی عربستان به یمن، شاهد تحرکات گسترده انصارالله در صنعا و اعزام نیروهای گارد ملی عربستان به «نجران» است.

خبرگزاری فارس: سخنگوی ارتش یمن: چاره‌ای جز پاسخ برایمان باقی نمانده/تظاهرات گسترده مردم یمن در صنعا/کشته و زخمی شدن 5 نظامی سعودی
 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عربستان سعودی، سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (21 آوریل)، پایان تجاوز نظامی موسوم به «عملیات توفان قاطع» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.

عربستان، عملیات «توفان قاطع» را که بیش از 2500 کشته و بیش از 3000 زخمی برجای گذاشت، بامداد روز پنجشنبه 6 فرودین (26 مارس) آغاز و هدف آن را «بازگرداندن رئیس جمهور» مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.

مهم‌ترین اخبار روز پنجم عملیات «بازگرداندن امید» عربستان را می‌توانید در اینـجـا مرور کنید.

* * * * * *

جدیدترین تحولات امروز یمن را در زیر دنبال کنید

 

* سخنگوی نیروهای مسلح یمن:چاره‌ای جز پاسخ دادن به این حملات نیست

تظاهرات گسترده مردم یمن در محکومیت تجاوزات سعودی/یمنی‌ها در اعتراض به استمرار تجاوزات سعودی علیه کشورشان با دیگر در صنعاء تظاهرات کردند و شعار الله اکبر و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سردادند.

* حمله جنگنده‌های سعودی به منزلی مسکونی در «کریتر» در عدن / حملات دیگری نیز به صنعا پایتخت یمن انجام شد (المیادین)

* جدیدترین اخبار وضعیت میدانی 6 استان یمنی /(گزارش)

* مرگ یک افسر سعودی دیگر و جراحت چهار نظامی/ درگیری میان اعضایی از قبیله «همْدان» با یک گشتی سعودی در نزدیکی سد «نجران» رخ داد که یک افسر کشته و 4 نظامی سعودی دیگر مجروح شدند

* «اسرائیل» و عربستان؛ منافع مشترک در یمن

* آرایش نظامی جدید نیروهای انصارالله یمن در صنعا

* در آستانه سفر به کویت؛ اردوغان خواستار شکل‌گیری فضا برای مذاکره همه طرف‌های یمنی شد

* بررسی مسئله برگزاری زودهنگام انتخابات در صنعا
* انصارالله: عربستان شبه نظامیان هادی را در «تعز» با القاعده متحد کرد

*15 کشته و 90 زخمی طی 2 روز درگیری در «تعز» یمن

* اعزام «گارد ملی» عربستان به «نجران» در نزدیکی مرز یمن

*یک وبگاه تحلیلی-خبری عربی: عملیات نظامی عربستان جان تازه‌ای به «القاعده» در یمن بخشید

* یادداشت؛ چرا کشتار غیرنظامیان یمن عمو سام را نگران نمی‌کند؟

*یک منبع نزدیک به انصارلله خبر داد خبر «بازگشت منصور هادی به یمن» جنگ روانی است

* «مأرب» دوباره هدف حملات هوایی قرار گرفت / جنگنده‌های عربستان بامداد امروز دوشنبه منطقه «الزور» در غرب این شهر را بمباران کردند. این حملات تاکنون 4 کشته و 8 زخمی بر جای گذاشته است. این حمله پس از آن انجام شد که انصارالله بر نقطه مورد حمله کنترل پیدا کرده بود

* اعزام نیروهای گارد ملی عربستان به «نجران» در نزدیکی مرز یمن

* تظاهرات ضد سعودی مردم یمن در صنعا

*بعد از تعیین «عدن» و فرار از آن به عربستان؛ رئیس‌جمهور فراری یمن دومین پایتخت موقت خود را هم اعلام کرد

*«بازگرداندن امید» به ساختار سیاسی عربستان و القاعده/ شاهزاده‌ها ازپذیرش شکست در برابر مقاومت یمن فرار می‌کنند

* دستیار ویژه «ریگان» درنشریه American Spectator تحلیل‌ کرد: نیروی اجاره‌ای آمریکا برای سعودی‌ها کفایت نمی‌کند/ واشنگتن حامی عده‌ای غارتگر مخالف تفکر لیبرال شده است/ فرجام شاه ایران در انتظار آل‌سعود

* قتل عام مردم یمن در رجب المرجّب/ آیا دین اسلام اجازه جنگ در ماه حرام را می‌دهد؟

* افزایش تحرکات نیروهای انصارالله در صنعاء / شاهدان عینی می‌گویند این حجم تحرک و نیروی انصارالله در روزهای اخیر بی‌سابقه بوده است

* انفجارهای شدید در جنوب پایتخت یمن/ ساعت 6 صبح امروز صدای انفجارهای شدیدی که ناشی از حملات جنگنده‌های سعودی به جنوب صنعا بود به گوش رسید. پدافند هوایی صنعا همزمان با این حملات فعال شد اما موفق نشد جنگنده‌ها را هدف قرار بدهد. شاهدان عینی گفتند، این حملات در نزدیکی «دار الرئاسه» (ریاست جمهوری) رخ داده است. پیش از این حمله، مقر لشگر و پایگاه الدیلمی و منزل «فارس مناع» در صنعا و محله الجراف و جبل نقم هدف حملات هوایی قرار گرفت (وبگاه خبری المشهد یمن).

* درگیری مرزی قبایل «حجه» با نیروهای عربستانی در مرز/ این درگیری محدود در منطقه «الحثیره» و پس از غروب دیروز رخ داد/ این درگیری مجروحی در پی نداشت

کشته شدن دو خلبان عربستانی بر اثر سقوط یک هواپیمای آموزشی/خلبان و کمک خلبان عربستانی بر اثر سقوط یک هواپیمای آموزشی نزدیک شهر ریاض کشته شدند.

فارس از صنعا گزارش می‌دهدتشدید اختلافات خاندان آل سعود در پی شکست در جنگ یمن/تشدید اختلافات درون خاندان آل سعود در پی شکست در یمن، پیشنهاد وسوسه انگیز عربستان برای ترغیب سربازان مصر به حضور در جنگ زمینی علیه یمن، اعزام اتباع خارجی از سوی عربستان به یمن و وحشت پراکنی نیروهای گارد ملی عربستان در جنوب این کشور از جمله تحولات عربستان در ارتباط با جنگ یمن است.

دخالت زمینی در یمن با تجمیع مخالفان انصارالله و علی عبدالله صالح/منابع آگاه در عربستان ضمن تاکید بر وجود اختلا‌ نظر درباره حمله زمینی به یمن اعلام کردند که برخی از مسئولان سعودی معتقدند که این حمله باید به دور از مشارکت ائتلاف از طریق تحریک مخالفان انصارالله و علی‌ عبدالله صالح صورت بگیرد.

وزیر خارجه فراری یمن: عملیات «طوفان قاطع» هنوز به پایان نرسیده است/وزیر خارجه دولت فراری یمن اعلام کرد که عملیات ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان سعودی که پایان آن اعلام شده است، همچنان ادامه دارد.

* حمله به صعده و کشته شدن یک زن / حملات عربستان سعودی به صنعا در منطقه «العشه» از توابع «مدیریه سحار» یک زن را کشت و یک مرد سالخورده را مجروح کرد. سحار در غرب پایتخت یمن واقع شده است

* حملات شدید به «طخیه» در صعده، شمال یمن/ ارتش عربستان منطقه «طخیه» در مرز صعده با جنوب عربستان را هدف حملات شدید توپخانه‌ای و راکتی قرار داد

* مجری مصری: عربستان عملیات توفان قاطع را به دلیل فرا رسیدن ماه حرام رجب متوقف کرد (!)/ خانم مجری در این تصاویر دو ادعا می‌کند. اول اینکه عربستان عملیات را متوقف کرده و دوم اینکه به دلیل حرام بودن ماه رجب عملیات را متوقف کرده اما عملیات‌ حملات هوایی به یمن قطع نشده است و با شدت سابق ادامه دارد

حملات عربستان به یمن قطع نشده و با شدت ادامه دارد/ فرودگاه عدن دوباره هدف قرار گرفت/ عدن تنها امید عربستان برای سیطره بر جنوب یمن

حملات هوایی عربستان سعودی به یمن و مردم این کشور در استان‌ها شمالی، مرکزی و جنوبی همچنان ادامه دارد و روز گذشته دست‌کم ۹۰ نفر کشته شدند.

خبرگزاری فارس: حملات عربستان به یمن قطع نشده و با شدت ادامه دارد/ فرودگاه عدن دوباره هدف قرار گرفت/ عدن تنها امید عربستان برای سیطره بر جنوب یمن
 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عربستان سعودی، سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (21 آوریل)، پایان تجاوز نظامی موسوم به «عملیات توفان قاطع» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.

عربستان، عملیات «توفان قاطع» را که بیش از 2500 کشته و بیش از 3000 زخمی برجای گذاشت، بامداد روز پنجشنبه 6 فرودین (26 مارس) آغاز و هدف آن را «بازگرداندن رئیس جمهور» مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.

مهم‌ترین اخبار روز چهارم عملیات «بازگرداندن امید» عربستان را می‌توانید در اینـجـا مرور کنید.

* * * * * *

جدیدترین تحولات امروز یمن را در زیر دنبال کنید

*

* حملات شدید به یمن ادامه دارد / حملات هوایی عربستان به یمن قطع نشده و با شدت ادامه دارد. یک استان یمنی می‌گوید حملات عربستان شدیدتر از حملات اسرائیل به غزه است

* عدن تنها امید عربستان برای سیطره بر جنوب یمن / مثلث عدن‌ - ابین‌ - مارب اکنون به کانون درگیری‌ها بین ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با عناصر القاعده و هادی تبدیل شده، حوادث روزهای آتی مشخص خواهد کرد آیا این مناطق می‌تواند هدف سعودی‌ها در بازگرداندن هادی به یمن را محقق کنند (گزارش تحلیلی)

* فرودگاه «عـدن» دوباره هدف قرار گرفت / یک هواپیمای مسافربری در فرودگاه بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های عربستان آتش گرفت و سوخت

* توقیف سلاح‌های سعودی در «شبوه» یمن

* حمله‌ ناوهای ائتلاف سعودی به شهر ساحلی «معلا» در «عدن»

* 5 استانی که عربستان آن را بمباران نمی‌کند

* پایگاه مصری: عربستان در یمن هر کاری می‌کند تا در مذاکره با انصارالله دست خالی نباشد

* 50 کشته در نبرد ارتش با طرفداران هادی و القاعده در جنوب یمن/ درگیری شدیدی در خیابان‌های عدن،‌لحج، أبین و ضلوع میان ارتش و طرفداران عبد ربه هادی منصور یمن از یک سو و القاعده و کمیته‌های مردمی در جریان است که طی این درگیری‌ها 50 نفر کشته شده‌اند

* 90 یمنی در تجاوزات هوایی عربستان کشته شدند/ حملات هوایی عربستان سعودی به مناطق مختلف یمن طی 24 ساعت گذشته، 90 نفر کشته بر جای گذاشت

* یک دیپلمات موریتانیایی نماینده ویژه سازمان ملل در یمن شد/ یک دیپلمات موریتانیایی با تائید شورای امنیت سازمان ملل به عنوان نماینده دبیرکل در امور یمن منصوب شد

* درگیری شدید عناصر طرفدار منصور هادی و نیروهای ارتش یمن در تعز/ عناصر مسلح طرفدار رئیس‌جمهور مستعفی یمن همزمان با حملات هوایی عربستان سعودی به مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در تعز، در حال پیشروی در این شهر هستند.

* جانشین ولی‌عهد عربستان به دیدار رئیس‌جمهور مستعفی یمن رفت / عبدربه منصور هادی پس از فرار از یمن، ساکن ریاض پایخت عربستان شده است. او در این دیدار از محمد بن نایف جهت حمله عربستان به یمن تقدیر کرد

* عربستان در یمن از بمب «MOAB» در فج عطان در صنعا استفاده کرده است/ این بمب اصطلاحا «مادر همه بمب‌ها» نامیده می‌شود. «موآب» بمبی قدرتمند و ساخت آمریکاست که در سال 2003 آزمایش شد. در زمان ساخت، این بمب به عنوان قوی‌ترین بمب غیر اتمی که تا به آن زمان ساخته شده‌ بود، معروف شده‌ بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید