فتامل(17)

«روزنامه خراسان» در مطلبی با تیتر «اعترافات آقای وزیر» به سخنان جان کری وزیر امورخارجه امریکا در کنگره اشاره می کند و می نویسد:

«‌10 روز پس از جمع بندي مذاکرات هسته‌اي در وين، وزراي خارجه، خزانه داري و انرژي آمريکا در جلسه استماع سنا، به سؤالات قانونگذاران آمريکايي پاسخ دادند. سؤالات و ناراحتي برخي سناتورها از جمع بندي مذاکرات به اندازه‌اي بود که برخي با عصبانيت سخن مي‌گفتند و جان کري در چند نوبت صداي خود را بلند کرد. به عنوان مثال درجايي که اعتراض سناتورها شديد شده بود، جان کري خطاب به آن‌ها گفت:

«شما اعتراض داريد و آن را توافق بد مي‌دانيد... بسيار خب. راه حل ارائه کنيد. با ايران چکار کنيم؟ آيا فکر مي‌کنيد مانند زمان حمله به عراق قدرتمند هستيم که به اين کشور نيز حمله کنيم؟!» کري در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود تسليم کامل ايران را خيالبافي خواند و تاکيد کرد که «بمباران دانش هسته‌اي ايران را از بين نمي‌برد...ما چيزي به آن ها(ايران) نداده ايم. آن‌ها همه چيز داشتند. آن‌ها غني سازي اورانيوم را انجام مي‌دهند. آن‌ها به دانش هسته‌اي دست يافته‌اند چه ما بخواهيم چه نخواهيم.» تمامي تلويزيون‌هاي مطرح دنيا پوشش زنده اين جلسه را با توجه به اهميت آن ،در دستور کار خود داشتند وشبکه خبر رسانه ملي نيز در اقدامي کمتر ديده شده اين جلسه را به صورت زنده پخش کرد.

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید