سلام علی آل یاسین...!(268)
- توضیحات
- زیر مجموعه: مقالات
- دسته: قرآن و عترت
- منتشر شده در 28 آبان 1395
- نوشته شده توسط محمدعلی صدری
- بازدید: 935
اصل توحيد و مبرّا كردن حضرت حق از هرگونه شريك و انبازي، وظيفه عمومي است و هر موحّدي تا حدودي به اين وظيفه عمل ميكند، ليكن براي توحيد مراتبي است كه موحّدان در نيل به آنها يكسان نيستند؛ چون توحيد بسياري از موحّدان با درجهاي از ناخالصي همراه است؛ در نتيجه، به همان مقدار از توحيد ناب و خالص دور ميشود. اما ائمه اطهار(عليهمالسلام) در مرتبهاي از توحيد هستند كه هيچ گونه آغشتگي و ناخالصي در آن وجود ندارد و اين، همان توحيد ناب و خالص است. بدين ترتيب، آنها در توحيد مخلص هستند و اين خلوص، در همه مراحل توحيدِ ذات، صفات، افعال، عبادت و... وجود دارد. لذا مُخْلَص هم خواهند بود؛ يعني خداوند در بين مُخلِصين، آنان را استخلاص ميكند و براي خود خالصاً براميگزيند.
برگرفته از مقدمه نشریه هادی شماره 85