16 دی(سالگرد شهادت سید حسین علم الهدی و یارانش) یادآور "ان تقوموا لله مثنی و فرادی"
- توضیحات
- دسته: اخبار ايران
- تاریخ ایجاد در 16 دی 1392
- نوشته شده توسط محمدعلی صدری
- بازدید: 11074
قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى...(سوره سبأ، آیه46)
بگو: من فقط به شما يك اندرز مىدهم كه: دو تا دو تا و يك يك براى خدا به پا خيزيد....
بیانات مقام معظم رهبری در گلزار شهدای هویزه ۲۰ / ۱۲/ ۱۳۷۵:
این بیابانها را نیروهاى متجاوز پر کرده بودند. تمام این سرزمین پاک و مظلوم و خونبار، در زیر چکمه متجاوزان بود و نیروهاى مسلّح و سازمانهاى نظامى ما، همه تلاش خودشان را براى دفع و سرکوب دشمن مىکردند. اما این جوان با دست خالى به مقابله با دشمن مىرفتند. آن روز شاید عدّه این جوانان، بیست، سى نفر بیشتر نبود. بیست الى سى جوانان با دست خالى؛ اما با دل استوار از ایمان و توکّل به پروردگار. در اینجا، در این بیابانها، چند هزار تانک و نفربر زرهى از دشمن مستقر بود. آن جمع کوچک، براى مقابله با این جمع علىالظّاهر بزرگ مىآمد؛ با ایمان به خدا و با توکل؛ آنگونه که حسینبنعلى ـ علیهالسّلام ـ با جمع معدود، در مقابل دریاى دشمن ایستاد، قلبش نلرزید، ارادهاش سست نشد و تردید در او راه پیدا نکرد. این جوانان، واقعاً همانطور بودند.
انشاالله به خاطراتی از این سید بسیارعزیز{شهیدی که بدن مطهر بی سرش توسط قرآن جیبی اش شناسایی شد) دل بسپاریم:
فتامل (6)
- توضیحات
- دسته: اخلاق و عرفان
- تاریخ ایجاد در 16 دی 1392
- نوشته شده توسط محمدعلی صدری
- بازدید: 1004
نامه دانشجوی شهید سید حسین علم الهدی به خواهرش{به همه خواهران و برادرانش و انشاالله به من و شما}
سلام علی آل یاسین...!(168)
- توضیحات
- دسته: اخبار ايران
- تاریخ ایجاد در 12 دی 1392
- نوشته شده توسط محمدعلی صدری
- بازدید: 11074
جریان شناسی انجمن حجتیه-(3)
انجمن حجتیه و انقلاب اسلامی
با پیروزی انقلاب اسلامی انجمن حجتیه که در حیرت پیروزی انقلاب اسلامی بود تضعیف شد زیرا آنها اعتقادی به پیروزی انقلاب اسلامی نداشتند، لذا پنج شش ماه در حالت تردید بودند.انجمنیها که تا واپسین روزهای پیروزی انقلاب میگفتند امام سیزدهم در پاریس نشسته و مردم را جلوی گلوله میفرستد ...(-سخنرانی آقای پرورش، به نقل از:باقی، همان، ص 62.)
وقتی انجمنیها به موضع انفعال افتادند نیروهای تربیت شده در انجمن، پس از انقلاب به سه دسته تقسیم شدند:
1.از دسته اول برخی مانند آقای پرورش، دکتر صادقی، استاد دانشکده الهیات مشهد، عبدالکریمی، استاد دانشگاه مشهد، مهندس مصحف و بسیاری دیگربه انقلاب پیوستند.در میان اینان، جوانانی نیز حضور داشتند که دست کم چند سالی انجمن را تجربه کرده و به صف انقلابیان پیوسته بودند.برخی نیز مانند آقای طیب که مسئولیت برگزاری مراسم سخنرانیها را در تهران بر عهده داشت، نه تنها به انقلابیان پیوستند، بلکه به نوعی دربرابرانجمن هم قرار گرفتند.
2.دسته دوم دربرابرانقلاب بیتفاوت ماندند.
3.دسته سوم به انتقاد از انقلاب پرداخته و به صف مخالفان –از نوع دیندار –پیوستند.( -علیانسب و علوی نیک، همان، ص 28.)
همه کائنات به احترام تو ایستاده است
- توضیحات
- دسته: ادب و هنر
- تاریخ ایجاد در 12 دی 1392
- نوشته شده توسط محمدعلی صدری
- بازدید: 1471
با سلام به شما عزیزان و عرض تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت حضرت ثامن الحجج، امام رضا(علیه السلام)- سروده ای زیبا از دکتر على موسوى گرمارودى:
درود بر تو
اى هشتمين سپيده
- اگر از سايه ساران درود مى پذيرى-
باران نيز به اِزاى تو پاك نيست.
و بر ما درود
- اگر فاصله خويشتن تا تو را ،
تنها بتوانيم ديد-
اى آفتاب،
ما آن سوى ذرّه مانده ايم!
* * *
سلام علی آل یاسین...!(167)
- توضیحات
- دسته: اخبار ايران
- تاریخ ایجاد در 05 دی 1392
- نوشته شده توسط محمدعلی صدری
- بازدید: 6844
جریان شناسی انجمن حجتیه-(2)
عملکرد انجمن حجتیه قبل از انقلاب
طرح مسائل انحرافی و خرافات یکی از مهمترین عملکردهای انجمن حجتیه، قبل از انقلاب است. مهمترین و آشکارترین فعالیت انجمن، قبل از انقلاب، مبارزه با بهائیت بود. مبارزه با بهائیت فلسفه وجودی انجمن را شکل میداد؛ این مبارزه تنها در بعد فکری، انجام میگرفت و انجمن وارد فاز سیاسی و اقتصادی نمیشد. درحالی که بهائیت یک پدیده کاملا سیاسی و شبه جاسوسی بود و متقابلاً یکی ازراههای مبارزه با آن، برخورد سیاسی بود. از آنجا که انجمن سیاست را نفی میکرد با این ویژگی بهائیت درگیر نشد و فقط از پایگاه ایدئولوژیک به نقادی آن میپرداخت. به همین خاطر هنگامی که با هویدا نخستوزیر معدوم شاه، دکتر ایادی، دکتر ثابتی، یا هژبر یزدانی ها و غیره که از مسئولان و متنفذان حکومت استبداد بودند برخورد میکرد، با وجودی که بهائی بودند، انجمن ضد بهائی باز هم به دیده بیتفاوتی به آنان مینگریست زیرا درگیری با آنان اگر چه بهائی بودند جنبه سیاسی پیدا میکرد نه ایدئولوژیک و چون انجمن باید تنها با مبلغان بهائیت به مبارزه برمیخاست دیگر کاری به کارآنها نداشت(2). شهید رجایی میفرماید:«آن موقعی که برادران و خواهرانمان زیر شکنجه فریاد میکشیدند اینها میرفتند ثابت کنند که بهائیت بر حق است یا باطل و دقیقا در مقابل مبارزه قرارمیگرفتند. »(3)استاد شهید هاشمینژاد در این رابطه میفرماید:
تعدادی ازرهبرانشان (رهبران انجمن حجتیه)چنان بهائیت را بزرگ میکردند که انگار در این مملکت خطر، بهائیت است. درحالی که ما معتقد بودیم یعنی خط انقلاب معتقد بود که بهائیت شاخهای از شاخههای استعمار، معلولی است ما باید سراغ علت برویم. (4)
طولانیه اما ارزش خوندن رو داره
- توضیحات
- دسته: مقالات
- تاریخ ایجاد در 03 دی 1392
- نوشته شده توسط محمد مهدی افشاری
- بازدید: 1005
این متن را استاد راهنمامون برامون فوروارد کرده. فکر کردم شاید برا کسایی که مرددند ادامه تحصیل بدهند یا نه مفید باشه:
اصلا حسین جنس غمش فرق میکند
- توضیحات
- دسته: قرآن و عترت
- تاریخ ایجاد در 02 دی 1392
- نوشته شده توسط محمودرضا نیلی
- بازدید: 1068
حکمت متعالیه جلسه 82 (استاد یزدان پناه)
- توضیحات
- دسته: فلسفه و حکمت
- تاریخ ایجاد در 02 دی 1392
- نوشته شده توسط سید عمران امامی
- بازدید: 1698
ما در باب تحقق فلسفه اسلامی پس از فارابی به بو علی پرداختیم. ابتدا دیدگاه بو علی را نسبت به نبوت و نوع تلقی اش را نسبت به وحی و آموزه های دینی عرض کردیم و نوع نگاهش را نسبت به فهم متون دینی عرضه داشتیم. بعد از این که دیدگاه ایشان مشخص شد برای این که نشان دهیم تحقق فلسفه اسلامی در کار بو علی چگونه است ابتدا از توحید شروع کردیم و مباحثی را عرض کردیم پس از آن به بحث ملائکه پرداختیم.