سلام علی آل یاسین...!(161)

         

 

    امام حسین(علیه السلام) می‌فرمایند:میان ما اهل‌بیت ۱۲مهدى وجود دارد که اولین آنها امیرمؤمنان على‏بن‏ ابى‏طالب(علیه السلام) و آخرین آنها نُهمین فرزند من است؛ و اوست قیام کننده به حق… براى او غیبتى است که گروهى در آن از دین خدا برمى‏گردند و گروهى دیگر بر دین خود ثابت مى ‏مانند.(كمال الدين و تمام النعمة، ج1، باب 30، ص317، ح3.)

«أین الطالب بدم المقتول بکربلا؟»

   وجود مقدس امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) در رابطه با واقعه سخت کربلا:

 به عنوان «خونخواه کشته کربلا»(۱) شناخته شده و شیعیان همراهى با آن امام منصور براى گرفتن انتقام خون حسین(ع) و یارانش را یکى از آرزوهاى بزرگ خود مى‏دانند(۲) تا جایى که در روز سخت عاشورا هم به یکدیگر این‎گونه سر سلامتى مى‏دهند: «اعظم ‏الله اجورنا بمصابنا بالحسین(علیه السلام) و جعلنا و ایاکم من‏ الطالبین بثاره مع ولیه ‏الامام ‏المهدى من آل محمد» (۳) و طبق نقل یکی از نداهایی که حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف در هنگام ظهور و در مسجدالحرام مابین رکن و مقام سر می دهد این چنین است:

اَلا يا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِي الحُسَين قَتَلُوهُ عَطشاناً.

 الا يا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِي الحُسَين طَرَحُوهُ عُرياناً.

 اَلا يا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِي الحُسَين سَحَقُوهُ عُدواناً. (4)

 

_(آگاه باشيد اي جهانيان که منم امام قائم، آگاه باشيد اي اهل عالم که منم شمشير انتقام گيرنده، بيدار باشيد اي اهل جهان که جدّ من حسين را تشنه کام کشتند، بيدار باشيد اي اهل عالم که جد من حسين را روي خاک افکندند، آگاه باشيد اي جهانيان که حق جد من حسين را از روي کينه توزي پايمال کردند.)

 پی‌نوشت‌ها:
 ۱- ر. ک: قمى، شیخ عباس، مفاتیح الجنان، دعاى ندبه، اصل عبارتى که در دعاى مزبور آمده چنین است: «این الطالب بدم المقتول بکربلاء».

 ۲- ر. ک: همان، زیارت امام حسین(ع) در روز عاشورا. در بخشى از زیارت یادشده چنین آمده است: «فاسئل‏ الله الذى اکرم مقامک و اکرمنى ان یرزقنى طلب ثارک مع امام منصور من اهل بیت محمد» 

 ۳- همان جا

4- الزام الناصب ، ج 2 ، ص 282

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

شما اینجا هستید: خانه مقاله ها قرآن و عترت سلام علی آل یاسین...!(161)